Zamieszczone przez LUKI
Wyjście liniowe (na wzmacniacz) w radiu STREAM MP3
Zwiń
X
-
Wyjście liniowe (na wzmacniacz) w radiu STREAM MP3
Witam serdecznie. Jeżdżę Octavią 2 z czerwca 2007. Pytanie brzmi, czy w w/w sprzęcie jest wyjście na wzmacniacz? Z tego co widzę na schemacie z nalepki, to sygnał by się najprawdopodobniej znalazł, ale skąd wziąć masę? Czy ten pin ze znaczkiem masy/uziomu się nada dla sygnału audio? Jakby nie było jest to główna masa biorąca udział w zasilaniu radia.
Druga kwestia to odblokowanie tego sprzętu. Wyjąłem na dłużej z auta i się teraz czepia105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
-
-
drRichie, Stream nie ma wyjścia na wzmacniacz. Uprzedzając pytanie o wzmacniacz fabryczny ( Sound System ) to jest on podłączony pod wyjście głośnikowe.
Co do kodu to teoretycznie radio nie powinno o niego prosić jeśli jest wkładane do auta w którym już działało ( pamięta VIN ). Jeśli pyta, to albo coś było z nim kombinowane ( co sugeruje uszkodzona naklejka z numerem SKZ - bez tego teoretycznie nie da się dostać do elektroniki ) albo jest w jakiś sposób uszkodzone i nie rozpoznaje VIN-u auta.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Skoro nie ma wyjścia to ciekawią mnie te 2 piny oznaczone jako CAN/L i CAN/H :/
Co do naklejki, to sam ją "uszkodziłem", bo kiedyś tak czyściłem soczewkę.
Radio kiedyś po wizycie w autoryzowanym salonie też się zblokowało, ale podjechałem do nich i od ręki je uruchomili.
Obecnie radio mam wyjęte i jak je podpinałem na stole "na krótko" celem poszukiwania tego i owego, to zaraz po odpaleniu wyświetliło komunikat o zablokowaniu.
Może po włożeniu do instalacji samochodowej i "skonsultowaniu" się z nią blokada zniknie?
Teraz mam auto u blacharza po kontakcie z jeleniem, więc nie mam jak sprawdzić105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
Komentarz
-
-
Jak chcesz zrobic wyjscie to musisz uzyc konwertera sygnalu glosnikowego do RCA, koszt ok 40 zl. Ja mam podpiety taki konwerter w obecnym aucie i sprawdza sie elegancko.Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Tak teraz na chłodno to kalkuluję i masz rację. Przepraszam za zawracanie głowy.
Pozostaje wyciągnąć sygnał liniowy sprzed końcówki mocy, którą podrzucam w załączniku.
Pomierzyłem przejścia między nią a wyjściami i oznaczyłem na rysunku, który pin jest który.
Pozostaje kwestia, które piny są odpowiedzialne za wejście sygnałów liniowych dla konkretnych kanałów oraz ich mas.Załączone pliki105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
Komentarz
-
-
Mozez tez wyprowadzic wyjscie sprzed koncowki mocy. Ja podalem latwiejsze rozwiazanieBudowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
oto i sam układ scalony / końcówka mocy
[ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 23:26 ]
Słyszałem i myślałem o takim konwerterze, ale:
- jakby nie było jest on obarczony szumami z końcówki mocy / wzmacniacza w radiu
- kosztuje 40zł
- wyciągnięcie sygnału liniowego to koszt max 10zł i 15 minut z lutownicą w ręku.
Fotki, które wkleiłem zrobiłem przed chwilką, rozebranie radia - też chwilunia.
Tylko które piny mają w sobie sygnał liniowy ;(Załączone pliki105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
Komentarz
-
-
drRichie,
pin 11 LF
pin 12 LR
pin 13 masa sygnałowa ( wejściowa )
pin 14 RR
pin 15 RF
Oczywiście wyjście z tych pinów trzeba odseparować minimum szeregowym kondensatorem ( 0,22uF ).
Jednak jeśli to wyjście ma być wyjściem z prawdziwego zdarzenia to trzeba dołożyć dodatkowy układ separujący tak, by uzyskać jak najniższą impedancję wyjściową i odpowiedni dla wzmacniacza poziom sygnału ( 1-2 Vpp ). Pozwoli to na maksymalne wyeliminowanie zewnętrznych zakłóceń, których w nowych autach nie brakuje.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez drRichie...
Przeraża mnie nieco separowanie tego sygnału...
Kiedyś nawet zastanawiałem się, żeby dać zasilanie bateryjne ( np. 2 x po 4 paluszki, czyli +/- 6V ). Wtedy separacja i "czystość" zasilania jest na super poziomie, a jak by wziął jakieś dobre wzmacniacze np. TL072 to pobór prądu w czasie pracy byłby na poziomie 3-5 mA czyli baterie starczały by pewnie na jakieś pół roku.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
drRichie, są takie układy. Ale są to zazwyczaj przetwornice z dławikami więc dostajesz dodatkowe zakłócenia ( przetwornice pracują na kilkunastu/kilkudziesięciu kHz ) i nagle okazuje się, że niby wszystko jest OK a nic nie gra . Jeśli już to poszedł bym jednak w zasilanie niesymetryczne z dzielnikiem rezystorowym na dodatnim wejściu układów wzmacniacza. Stabilizator 7809 w małej obudowie i jazda, przy jakiś 10mA sumarycznego poboru prądu to nie trzeba nawet radiatora...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
chyba rzucę monetą i wybiorę wyjście z sytuacji... Na końcu się wnerwię i zapodam redukcję do radia na 2x 1DIN, z czego w górne wsadzę nieśmiganego Blaupunkta Valencia MP34 (ma wszystkie potrzebne wyjścia) a w dolne jeszcze jedną redukcję pod Unidena 520XL. Tyle, że polubiłem komfort korzystania z tego radia a nie jakieś tam mikrogałki od głośności itp.105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
Komentarz
-
-
To powiadasz, że ten Stream (nie mówię o jakości dźwięku z dorobionego wyjścia liniowego), to jednym słowem kicha w stosunku do BP Valencia?
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 11:31 ]
Jeszcze jedna kwestia: w Streamie jest dość specyficznie zakończony kabel antenowy. Co zrobić aby go chamsko ni ucinać i żeby podpasował TANIM KOSZTEM do Blaupunkta?
znalazłem http://motoallegro.pl/separator-ante...545363092.html105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
Komentarz
-
-
drRichie, Stream gra naprawdę średnio ( i to raczej dolna część tego średnio ), np. radia z OIIFL Swing czy Bolero grają dużo lepiej a to też raczej średnio-dolna półka. Praktycznie większość firmowych ( w sensie nie fabrycznych ) sprzętów ze środka oferty poszczególnych firm zagra lepiej. A jeśli porównać sprzęt w podobnej cenie co radio fabryczne ( ok. 1500 pln ) to już przepaść.
Kabelek znalazłeś taki jak trzeba...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zatem podjąłem decyzję. Stream mp3 wylatuje i wstawiam w jego miejsce Blaupunkta Valencia MP34. Zapodam redukcję/ramkę na 2x 1DIN. W górne gniazdo wjeżdża Blaupunkt, a w dolne jeszcze jedna redukcja i Uniden 520XL.
Widzę kolego Kowal, że znasz Octavię na pamięć, więc od razu spytam czy jest dużo roboty w przeciśnięciu przez gródź 2 przewodów od akumulatora do wzmacniacza, który wyląduje w bagażniku. Pierwszy przewód ma mieć 10mm2, a drugi do masy max 6mm2.
Liczę na podpowiedź. Coś mi mówi, że będę musiał wyjąć akumulator i półkę pod niego, następnie przeciskać się jakimś drutem (pilotem).105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez drRichie... Coś mi mówi, że będę musiał wyjąć akumulator i półkę pod niego, następnie przeciskać się jakimś drutem (pilotem).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz